راهنمای آموزشی
نکته مهم: برای استفاده از امکانات سامانه، می بایست Pop-ups سایت را فعال کنید. برای آگاهی از آن، می توانید روش های فعال کردن Pop up را در اینترنت جستجو کنید.

درخواست انجام آزمون در مرکز خدمات آزمایشگاهی(آزمایشگاه مرکزی) دانشگاه صنعتی شریف، از 2 روش زیر انجام میشود:
الف- پورتال مشتریان: به منظور رفاه حال متقاضیان عزیز آزمایشگاه و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، پورتال مشتریان سامانه جامع مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی شریف (Pars LIMS)، برای ثبت درخواست انجام آزمون بصورت برخط (Online) و رهگیری درخواست ها از مرحله ابتدایی تا انتهای آن طراحی و اجرا شده است.
⦁    آدرس پورتال،    http://portal.c-labs.sharif.ir  است.
⦁    کاربران گرامی برای استفاده از پورتال مشتریان، از مرورگر وب "Google Chrome" استفاده کنند. همچنین در هنگام استفاده از پورتال، نباید از هیچ فیلترشکنی استفاده نمایند.
⦁    متقاضیان گرامی دقت نمایند ابتدا فرم مربوط به آزمون را از قسمت دانلودها برداشته، تکمیل و به آدرس پذیرش clab@sharif.edu ایمیل نمایند و پس از ثبت اولیه درخواست، در اسرع وقت، نمونه(ها) را همراه با رسید اولیه درخواست به واحد پذیرش مرکز خدمات آزمایشگاهی(آزمایشگاه مرکزی) دانشگاه صنعتی شریف ارسال کنند. توجه داشته باشید بعد از ارسال فرم مربوط به آزمون، پذیرش متقاضیان بررسی می شود.

ب- مراجعه حضوری: مراجعه حضوری و تحویل نمونه ها به واحد پذیرش مرکز خدمات آزمایشگاهی  (شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 تا 13 بجز ایام تعطیل آدرس ما)
نکات مهم:
⦁    متقاضیان باید دقت داشته باشند، برای آزمون های مختلفی که در آزمایشگاههای متفاوت وجود دارند، درخواست های جداگانه ثبت کنند.(بعنوان مثال اگر آزمون XRD در آزمایشگاه X-Ray کفا و آزمون SEM در آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی قرار دارد و شما متقاضی هر دو خدمت هستید، میبایست 2 بار ثبت درخواست کنید، یکی برای XRD و یکی برای SEM)
⦁    شخصیت متقاضی بنا به درخواست او به صورت شخص حقیقی یا حقوقی تعریف میشود. برای تعریف شخص حقوقی، شناسه ملی، کداقتصادی، شماره تماس، ایمیل و آدرس پستی الزامی است. (این موضوع در صدور فاکتور بسیار حائز اهمیت است و تغییر اطلاعات گیرنده فاکتور نیازمند سیر مراحل پیچیده اداری میباشد)
⦁    عواقب ناشی از مغایرت در صحت اطلاعات هویتی اظهارشده توسط متقاضی به عهده اوست.
⦁    نمونه های دریافتی به مدت دو ماه نگهداری میشوند و بعد از آن معدوم می‌شوند.
⦁    متقاضی باید هرگونه خاصیت نمونه های خود را اعم از سمیت، خورندگی، محرک دستگاه تنفسی، کاهش سطح هوشیاری، پرتوزایی، قابلیت اشتعال و فراریت را اعلام کند و مسئولیت کلیه عواقب ناشی عدم اظهار خطرات نمونه مذکور برعهده متقاضی است.
⦁    هزینه انجام آزمون باتوجه به شرایط متقاضی، به روشهای زیر تامین اعتبار میشود:
الف - پرداخت نقدی:
⦁    کلیه پرداختهای نقدی، پس ار تعیین هزینه توسط پذیرش، از طریق درگاه پرداخت پورتال مشتریان صورت میپذیرد.
⦁    از طریق کارتخوان مرکز خدمات آزمایشگاهی

⦁    از طریق درگاه اینترنتی مرکز خدمات آزمایشگاهی و ارائه پرینت واریز وجه به مرکز خدمات آزمایشگاهی (این مورد فقط در موارد خاص و با هماهنگی پذیرش صورت می‌گیرد)
ب- پرداخت از محل گرنت شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی: صاحبان گرنت شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی میتوانند با آپلود تصویر کارت ملی در پورتال مشتریان یا ارائه معرفی نامه معتبر و یا ارسال ایمیل دانشگاهی معتبر از صاحب گرنت (در روش مراجعه حضوری)، از این نوع گرنت با میزان درصد تخصیص داده شده توسط شبکه استفاده کنند و درصورت عدم پوشش کامل هزینه ها توسط گرنت(گرنت 100%) مابقی را بصورت نقدی پرداخت کنند.
ج- پرداخت از محل گرنت پژوهشی شریف(ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف): همه اعضای محترم هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف دارای گرنت پژوهشی سالانه هستند که می توانند از آن محل و از طریق  سامانه گرنت مرکز خدمات آزمایشگاهی به آدرسhttps://grant.research.sharif.ir  ، برای خود و یا دانشجویان خویش درخواست انجام آزمون نمایند.(برای اطلاع از نحوه استفاده از لینک استفاده و یا با داخلی 6229 آقای مهندس توکلی تماس حاصل نمایید).
د- پرداخت از محل گرنت آموزشی شریف(ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف): برای استفاده از گرنت آموزشی شریف میبایست معرفی نامه دانشکده (فرم گرنت آموزشی) که شامل میزان و تاریخ اعتبار است به واحد پذیرش مرکز خدمات آزمایشگاهی ارائه و یا تصویر آن در پورتال مشتریان آپلود شود.
نکات مهم: 
⦁    معرفی نامه یا ایمیل باید دارای تاریخ اعتبار باشد و در غیر اینصورت تنها برای یک مراجعه اعتبار دارد.
⦁    تمام دانشجویان (با ارائه فرم تخفیف و یا آپلود تصویر آن در پورتال مشتریان) و اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در کلیه آزمون ها از 20% تخفیف برخوردارند.
⦁    برای گرنت آموزشی شریف، اصل معرفی نامه دانشکده (فرم گرنت آموزشی) باید به پذیرش ارائه شود، لذا متقاضیانی که از پورتال مشتریان استفاده میکنند، میبایست فرم مذکور را همراه سایر مدارک ارسال نمایند. معرفی نامه تنها برای یک مراجعه اعتبار دارد و توسط پذیرش برای انجام امور اداری دریافت میشود.

⦁    دریافت نتایج آزمون
⦁    نتایج آزمون ها باتوجه به بازه زمانی اعلام شده برای هر آزمون از طریق ایمیل پورتال مشتریان برای متقاضی ارسال میگردد. همچنین امکان پیگیری درخواست ها و دریافت نتایج از پورتال مشتریان و لینک موجود در سایت فراهم شده است.
نکته مهم: درصورت تاخیر برای اطلاع نتایج آزمون با آزمایشگاه مربوطه تماس بگیرید.
 

فیلم آموزشی سامانه